Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv literárně-dramatických her a cvičení s tématem pohádka na rozvoj osobnosti dětí předškolního věku
ŠKARDOVÁ, Eva
Záměrem práce je rozvinout a obohatit dětskou stránku osobnosti skrze zábavnou formu literárně-dramatických her a cvičení na téma pohádka. Kvalifikační práce je rozčleněna do dvou částí. První teoretická část se zabývá vysvětlením základních termínů z dramatické výchovy a také pojmů hra a cvičení. Dále charakterizuje období předškolního věku z hlediska vývojové psychologie. Popisuje tělesný a pohybový vývoj, poznávací procesy a emoční a sociální vývoj. Poté pojímá téma pohádek. Věnuje se významu pohádek pro rozvoj osobnosti dítěte a psychologickému rozboru vybraných pohádek. Druhá praktická část představuje navržený projekt pro děti předškolního věku s názvem "Poznej říši pohádek". Nakonec je zhodnocena praktická zkušenost s projektem ve vybrané mateřské školce. V závěru práce je zhodnoceno, zda je cíl bakalářské práce naplněn.
Autorská muzikálová pohádka z pohledu hudební výchovy
Dejlová, Hana ; Bělohlávková, Petra (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
Tato diplomová práce představuje dvě autorské dětské muzikálové pohádky Sněhurka a Popelka určené dětem mladšího a staršího školního věku. Pro širší souvislosti a zakotvení do určitého rámce se práce v teoretické části zabývá vznikem muzikálu jako hudebního žánru, jeho vývojem, proměnami, formou a hlavními rysy. Mapuje muzikál v zahraničí i v Česku. Poté cílí na profesionální muzikálovou a hudebně-dramatickou tvorbu určenou dětem (jako interpretům), opět nejdříve v zahraničí, poté v tuzemsku. Nakonec v praktické části představuje výše uvedená dílka, jejich vznik, realizaci i motivaci a zároveň je podrobuje kritické analýze z hlediska jejich adekvátnosti pro dětské interprety v souladu s jejich hudebními schopnostmi, dovednostmi a vývojovými specifiky tohoto období obzvláště s důrazem na hudební složky díla, jimiž jsou melodická a harmonická stránka, problematika tóniny a tóninových modulací, rytmická stránka, tempové změny a jazyková a výrazová úskalí. Analýza byla provedena na základě notopisu obou muzikálových pohádek, nikoliv na základě přímého pozorování či dotazníkové metody, což by jistě bylo vhodné a přínosné, ovšem vzhledem k velkému časovému odstupu od realizace by nebyly údaje relevantní. Cílem práce je nejen představit obě muzikálové pohádky, ale zároveň poskytnout jak notový materiál,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.